Zawiera wszystkie DLC Wymagane połączenie internetowe / STEAM
Sama gra, którą po raz kolejny zobaczycie na własne oczy, rozgrywa się w amerykańskim stanie Nevada, wokół miasta Las Vegas, a przede wszystkim na pustyni Mojave, która zajmuje znaczną część południowo-wschodniej Kalifornii. I tym razem nie zagrasz jako mieszkaniec jednego ze schronów przeciwatomowych, ale jako zwykły kurier, który został śmiertelnie ranny podczas swojej podróży. Sama fabuła gry obracać się będzie wokół konfrontacji pomiędzy Republiką Nowej Kalifornii, Caesar's Legion (kompania oparta na niewolnikach, pierwotnie przeznaczona do skasowanego już Van Burena) oraz mieszkańcami New Vegas. To ostatnie o dziwo pozostało w miarę nienaruszone, gdyż nie oberwało aż tyloma głowicami nuklearnymi. Nowa Republika Kalifornijska będzie miała swoją siedzibę na lotnisku McCarran, natomiast Legion Cezarów zbudował twierdzę w bezpośrednim sąsiedztwie miasta. W konflikcie interweniować będą także Supermutanci, osiedleni w paśmie Czarnych Gór. Spotkasz ich już w pierwszej misji, w której masz za zadanie uratować ghula o imieniu Raul ze szponów supermutantów. Został on pozostawiony przy życiu przez supermutantkę o imieniu Tabitha, by opiekować się jej ulubionym robotem. Jeśli uda Ci się wykonać to zadanie, Raul będzie mógł dołączyć do Twojej partii - w tym przypadku będziesz go kontrolował za pomocą prostych komend, takich jak Zostań, Podążaj za mną, Atakuj itp. Możliwe będzie również polecenie mu ataku z bliska lub użycia broni palnej. Wśród supermutantów pojawią się także elitarne patrole mutantów Nightkin (pierwszy raz widziane w ostatniej lokacji pierwszego Fallouta), a podczas rozgrywki napotkasz dwa rodzaje wrogów z tej rasy: inteligentniejszych supermutantów, jakich znasz z pierwszego Fallouta, oraz nieco opóźnionych z drugiej odsłony.