Królowa Ostrzy zdecydowanie odeszła. Na planecie Char, Jim Raynor okiełznał moc starożytnego artefaktu Xel'Naga w desperackiej próbie powstrzymania Roju Zergów przed przekroczeniem sektora Dome. Artefakt przywrócił Sarę Kerrigan do jej ludzkiej postaci. I zapobiegł masakrze. Wygląda na to, że bez Królowej, Rój nie może się zjednoczyć. Jedno z największych zagrożeń galaktyki zostało zneutralizowane... a przynajmniej tak się wydaje.
Więc Sarah jest wolna. Jednak nawet bez mocy i rozkazów Królowej Ostrzy, siła Roju jest imponująca. Potężny wróg nie może być traktowany lekko. Artefakt może i uwolnił umysł Kerrigan, ale ona nadal wyrusza na poszukiwanie jaj Zergów rozsianych po Sektorze Kopuł. A Jim Raynor? Podąża za jej dążeniem do zemsty. Wydaje się, że ta przemiana nadała Sarze zupełnie nowe znaczenie.
Co dalej.
Kontynuacja trylogii, tym razem wprowadzająca nas do kampanii dla Zergów.
Nowe jednostki. silnik 3D ze wsparciem dla olśniewających efektów wizualnych i ogromnych grup jednostek.
Pełna obsługa trybu multiplayer poprzez Battlenet - z nowo ulepszonymi narzędziami do generowania bitew.