Taktyczno-akcja sci-fi 3D RTS osadzona na planecie Ziemia w roku 2040, kiedy to inwazja obcych wywołała katastrofę ekologiczną o apokaliptycznych rozmiarach. Czysta woda z dnia na dzień staje się najbardziej pożądanym towarem, dzieląc ocalałą ludzkość na dwie wrogie frakcje. Dwie ludzkie frakcje będą musiały jednak poradzić sobie nie tylko ze sobą, ale także z siłami inwazyjnymi obcych.
Gra zbudowana jest na sprawdzonym silniku z 3D RTS Perimeter, jednocześnie zapożyczając szereg innych sprawdzonych elementów z tego niezwykle oryginalnego tytułu. W grze występują łącznie trzy przeciwne strony, przy czym rozgrywka dla każdej z nich jest zupełnie inna.
Koncepcja gry jest swoistą mieszanką elementów z tradycyjnych gier akcji i taktycznych strategii czasu rzeczywistego oraz trzecioosobowych tytułów akcji. Są też wmieszane lekkie elementy RPG, w postaci możliwości ulepszania atrybutów jednostek i przenoszenia ich z misji na misję.
Opis trzech stron konfliktu:
The Remnants - jedna z dwóch ludzkich frakcji, której przewodzi były amerykański generał James Buchanan. Jej członkowie niesłusznie uważani są za najsłabszych i najmniej zdolnych. Pozostałe dwie strony po prostu ich nie doceniają, nie zdając sobie sprawy z zagrożenia, jakie grozi im ze strony The Remnants. Struktura The Remnants bardzo przypomina organizacje partyzanckie lub terrorystyczne. Ponadto frakcja posiada wielu członków, którzy nadrabiają techniczne zacofanie The Remnants w stosunku do pozostałych.
The Ascension - frakcja kierowana przez Arlana Khana, której członkowie to wysoce inteligentne istoty ludzkie, wykorzystujące w walce najbardziej zaawansowaną technologię, w tym roboty. Wielką tajemnicą pozostaje jednak to, skąd członkowie The Ascension pozyskują surowce, a także technologię do produkcji swoich jednostek.
The Aliens - Obcy to okrutni zdobywcy, których jedynym pragnieniem jest przejęcie innej planety i zdobycie jej zasobów. Obcy są mistrzami bioinżynierii, komunikacji i transportu, dzięki czemu są niezwykle mobilni.