Tym razem nietoperzowy bohater ze stajni DC Comics będzie miał o wiele trudniej. Naczelnik więzienia Arkham, Quincy Sharp, wyczuł potrzebę lekkiej rozbudowy pod ciężarem nowych więźniów. Wykupił więc wszystkie tereny slumsów w Gotham City, otoczył je wysokim murem, a w środku umieścił niebezpiecznych więźniów. W ten sposób narodziło się Arkham City. Jak jednak udało mu się uciec od takiego wyczynu? Otóż to on niesłusznie przypisał sobie wszystkie zasługi za rozwiązanie wydarzeń z pierwszego zeszytu i stał się bohaterem w oczach społeczeństwa. A Batman tylko przyglądał się temu wszystkiemu z boku. Dopiero więc, gdy do więzienia wchodzi Two-Face, linie zaczynają się zauważalnie przesuwać. Tak, to Harvey Dent z Mrocznego Rycerza, którego twarz została znacznie zniekształcona pod koniec filmu. Cóż, tutaj jest trochę inny. Na pewno nie takim dobrym gościem. Na tyle inny, że w ramach próby zdobycia sławy w więzieniu deklaruje, że porwie Catwoman i zleci jej egzekucję. Będziesz miał dużo więcej swobody. Choć zapewne nie będziesz przemierzał całego ogromu Gotham, a jedynie jego - również cholernie rozległą - dzielnicę Arkham. Kolejną nowością jest podział Arkham na różne dystrykty. Każda z nich jest kontrolowana przez innego złoczyńcę wraz z jego bandą popleczników. A tych nie spotkasz mało, o czym świadczy długa lista ich nazwisk. Oprócz wspomnianych już Two-Face'a i Hugo Strange'a, spotkasz także Jokera - choć ten nie jest w najlepszym zdrowiu, najwyraźniej cierpi na jakąś tajemniczą chorobę - i jego wierną Harley Quinn, a także Mr. Freeze'a, Riddlera, Calendar Mana, Zsaza oraz Black Masha i Pingwina. Proszę bardzo. Dość duży zespół złych charakterów zapewnia rozrywkę. Walki również będą innowacyjne. Nie jest też tajemnicą, że Batman od początku dostanie dostęp do wszystkich swoich futurystycznych zabawek. Rozumiem przez to takie rzeczy jak bomby dymne i koło pasowe, które otrzymaliśmy dopiero w ostatnim odcinku. Zupełnie nowe urządzenie nosi wtedy nazwę Broadcast Analyzer. Jest to coś w rodzaju Pipboya 3000 w kurtce Batmana. Może podsłuchiwać policyjne radio, odbierać wiadomości od wrogów i masę innych przydatnych rzeczy.